Buitenschoolse opvang

Buitenschoolse opvang (BSO)

Als u uw kind buiten schooltijd niet zelf kunt opvangen vanwege werk of studie, kunt u gebruikmaken van buitenschoolse opvang. Buitenschoolse opvang biedt opvang vóór en na schooltijd en tijdens alle schoolvakanties hele dagen.

U kunt hiervoor terecht bij bijvoorbeeld Gro-up.

De buitenschoolse opvang is bedoeld voor kinderen van 4-12 jaar. Onze buitenschoolse opvang is een voorziening voor kinderen waar zij hun vrije tijd op een leuke, zinvolle manier kunnen doorbrengen. BSO Het Palet voor de 4-8 jarigen is gevestigd in de school. Hier worden onder begeleiding van professionele pedagogisch medewerkers verschillende uitdagende activiteiten aangeboden. Zo krijgen kinderen de kans om zich zo optimaal mogelijk te ontwikkelen en nieuwe talenten te ontdekken.

Op de BSO is het anders dan thuis, maar wel een veilige thuishaven. Een BSO is bovendien een thuishaven met een hele prettige extra meerwaarde:  het samen zijn en leven met andere kinderen in een groep. Wij benutten de extra mogelijkheden die groepsopvang biedt: kinderen krijgen de kans om kinderen uit andere achtergronden te ontmoeten, te leren wat samenwerken is, vriendschapsbanden aan te gaan, conflicten op te lossen. Kortom, kinderen leren in de kinderopvang een samenleving te vormen. We helpen kinderen om zich te ontwikkelen tot actieve burgers in een democratische samenleving.

Voor de kinderen van 9 jaar en ouder is er de keus uit twee Kidsclubs. Eén in het naastgelegen gebouw aan het Beitspad 2 en één bij Fit en Fun aan de Seglaan 11 in Zoetermeer. Beide locaties zijn volledig gericht op de oudste kinderen van de basisschool. Dit komt terug in het dagprogramma en de verrassende vakantieactiviteiten.

A group of diverse children playing outside.

BSO Het Palet

kinderen spelen buiten

In de school beschikken wij over een eigen lokaal. Deze ruimte biedt mogelijkheden voor de kinderen om zich na schooltijd te kunnen ontspannen en vermaken. Na schooltijd wordt gezamenlijk de dag doorgenomen en wordt er wat gegeten en gedronken. In de groepsruimte zijn verschillende hoeken zoals een bouwhoek waar kinderen kunnen bouwen, een winkel/huishoek en een creatieve hoek. Wanneer een kind rustig een boekje wil lezen, is er een rusthoek met een bank. Wij organiseren diverse activiteiten op het gebied van sport, techniek, koken of drama. De activiteiten zijn altijd afgestemd op de leeftijd en interesse van de kinderen en de behoefte van het individuele kind. Dit alles in overleg met de kinderen, want zij weten als geen ander aan te geven waar hun behoeftes liggen.

Op het buitenterrein van de BSO kunnen de kinderen zich naar hartenlust uitleven. Rondom het buitenterrein liggen verschillende grasvelden waar de kinderen onder begeleiding mogen spelen of voetballen. Na een drukke schooldag kunnen zij hun energie even helemaal kwijt. De samenwerking met de school zorgt voor een harmonische sfeer die de kinderen een veilig en vertrouwd gevoel geeft. De BSO is uit meerdere geloofsachtergronden samengesteld en allen gaan hier op respectvolle wijze mee om.
Kom gerust een kijkje nemen, proef de sfeer binnen onze BSO en ontdek hoe onze kinderen spelen, ontdekken en groeien op een unieke locatie!

Tijden & contact

Buitenschoolse opvang (BSO) Het Palet is ’s morgens geopend op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag van 7.30 tot 8.20 uur en ’s middags op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 14.30 tot 18.30 uur en op woensdag van 12.15 tot 18.30 uur. In de schoolvakanties zijn wij van maandag t/m vrijdag geopend van 7.30 tot 18.30 uur.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Erna Maassen (locatiemanager bij Gro-up). Op de website van Gro-up BSO Het Palet vindt u, naast de overige informatie, de locatiegids met pedagogische uitgangspunten en de rapportage van de GGD inspectie.

Natuurlijk bent u ook van harte welkom om langs te komen!  Voor inschrijvingen kunt u bellen met 079-3461180, mailen naar klantcontact@gro-up.nl of direct aanmelden via de site.

kid-course-3